Peminat Tomyam

April 16, 2009

Aku adalah Aku..

Assalamualaikum..

Aku....
siapa aku???
who am i??
aku...adalah akuuu

aku bukanlah gadis bertdung labuh
aku bukanlah gadis berjilbab
aku sekadar gadis yang bertdung n menutup aurat y cukup syarat
namun aku bukanlah seperti mereka...
yang bertudung labuh
namun jiwa xmenggambarkan pemakaian mereka...

aku insan y lemah
namun aku sentiasa menjaga hati sahabat2ku..
aku pernah terasa hati ngan sahabat2ku...
bukannya sekali 2..
tp dh bnyak kali

kadang2...
aku bertanya pd diriku sendiri..
apakah aku saja yang perlu menjaga hati mereka?
apakah aku xde perasaan utk djaga??
hermmm
dunia2...
ari2 yang dilaluii
memng memedihkannn

andai tiada kesabaran d hati
tiada keimanan d hati
dh lma diri kecundang
namun masih ada yang mampu beri semangat pada aku..

ada teman yang sanggip susah payah bersamaku..
mendengar setiap luahanku...
"nani...Allah letakkan pada hati setiap orang dengan mcm2 sifat..
bersyukurlah Allah letakkan d hati nani sifat2 yang baik..
di mana nani boleh menjaga hati orang walau orang xdapat berbuat
semacam yang nani buat utk mereka..tapi nani tetap leh bersabar,,,
i2lah kelebihan nani..."
kata2 nie lah y selalu aku renung2kan...
kata2 nie mampu bagi aku semangat utk hidup..

alhamdulillah...
aku bersyukur sebab aku djadikan sebagai aku
tapi....
sejauh mna aku je yang nak wat baik kat org?
n bila masa lak orang nak wat baik kat aku??
hurmmm

.sekian.



apa2 pon..
AKU ADALAH AKU...

coretan khas utuk aku..~~

2 comments:

pujaanseven™ said...

jangan kerna marahkan nyamuk kelambu dibakar...
apa itu cukup syarat? mengertikah kita apakah syarat2nya?

memang jiwa tidak boleh menggambarkan pemakaian seseorang, tapi pakaian itu menggambarkan jiwa seseorang...

kita tidak akan tahu kelemahan kita jika kita tidak pernah merasa bersalah...

kita juga tidak akan dapat tahu kekuatan kita jika kita takut untuk menyatakan kebenaran...

awexkedah said...

thnss 4 ur opinion...

saya mengerti syrat2 sebb sya ckap atas dasar hukum
i want to ask u something..
do u know me so far????

tp 2 kan my opion...
btol la kan jiwa menggambarkan pemakaian...
xsemestinya pemakaian menggambarkan jiwa,,,

de kala orang 2 dh miskin..
dia pkai pakaian y sekadar cukup2 ja
tp jiwanya mahukan pakaian yang selesa

btol kan??

ok anyway...thnssss =)