Peminat Tomyam

November 20, 2011

Konsep Sebenar Lelaki Macho..

Waahhh...banyaknya sawang kat blog aku nie..lama bebeno aku dah tak update blog.. Bz dan perasan bz la katakan..Padahal banyak ja benda aku nak tulis kat blog aku. Mesti ada yang tertunggu-tunggu update entry dari aku kan..(haha perasan mintak pelempang..sapa pun tak baca blog hang cik nani oiii)..Kalini aku datang dengan semangat nak update entry dengan tajuk yang agak panas dan hot temper kalau yang membacanya terperasan terkena batang idong sendiri..hik3~~ sabo sabo ye..abang-abang di luar sana...

Niat aku baik (kononnya) nak berkongsi pendapat dan pengalaman aku sendiri...Walaupun aku bukan lelaki mahupun lelaki bertukar perempuan (maknyah), aku tahu serba sedikit tentang konsep lelaki macho berdasarkan pemerhatian aku..

Aku tahu korang lelaki macho paling stylo di abad dunia akhir zaman nie..
Aku tahu korang lelaki macho paling hanco di abad dunia akhir zaman nie..


Aku buat dua perbezaan nie supaya korang cermin-cerminkan diri korang supaya korang meletakkan standard ke'macho'an korang di tahap yang sesuai


Sebelum tu, korang taw ke lelaki macho nie kena ada beberapa kriteria penting untuk dimartabatkan sebagai lelaki macho? Kalau tak cukup/lengkap kriteria nie, korang adalah lelaki macho yang hanco (macam tu pun bolehhh)..dan kalau korang lelaki yang berjaya memiliki kriteria-kriteria tersebut, korang memang lelaki macho yang diidam-idamkan oleh setiap wanita cun di dunia akhir zaman ini...Mari kita kaji setiap kriteria yang aku nyatakan di bawah ni:

1. Korang tak pernah tinggal solat lima waktu setiap hari. Korang memang macho la...!
2. Korang solat setiap waktu pada awal waktu dan berjemaah. Korang memang macho la..!
3. Korang selalu jaga hati mak bapak korang, korang tak menyebabkan mereka susah hati di kampung dan bimbang tentang masa depan korang. Korang memang macho la..!
4. Korang ada perancangan nak kahwin awal..sebab korang tak nak tambah dosa maksiat..Korang memangmacho la..!
5. Korang tak sesuka hati dan pankreas korang je nak bawak dan mengusung anak dara orang merata-rata tanpa pengetahuan mak bapa perempuan tersebut. Sebaliknya, korang mintak izin dulu..Korang memang machola..!
6. Korang ada janggut ciput mcm kambing..oh sangat macho la korang...!!
7. Korang pandai tunggang motosikal..err..aku tak leh terima kalau ada lelaki tak reti bawak moto..seyes malu sama gua la bro..gua yang perempuan ayu lagi bertatasusila nie pun  (lempang) reti bawak moto..Machola sikit bro..!
8. Sentiasa cool kalau ada masalah kecik dan besar menimpa..Korang memang macholah..!!
9. Korang tak ek..walaupun korang banyak kelebihan tapi korang sentiasa humble dan berkawan dengan sesiap saja..Korang memang lelaki macho...!!
10. Yang nie tolongla bro..tolongla letak ringtone henset korang dengan nada dering yang sesuai..lelaki macho  tak kan letak lagu 'Hatimu...Hatiku...Menjadi Satu Cinta...' atau 'Cindailah mana...hendak berhias...' (sekadar contoh...oh whatthenyah..aku rasa macam nak lempang seseorang kalau fenomena ini berlaku di depan mataku...kan...kann?? 
11. Korang lelaki yang humor..aku pelik dan sangat tak leh terima kalau ada lelaki tu dah macho tetapi kalau lawak kaklimah dan lawak raja lawak jozan yang aku buat, dia leh tak gelak, dia tetap dengan muka perasan  macho..(konon cool la kan)..Aku tak rasa itu cool sebab aku berpandangan bahawa lelaki macho lagi macho kalau jenis yang humor..tolong jangan jadi arnold susahnakeja dalam filem Terminator yang tak da perasan tu..

12. Korang merupakan anti-kpop atau anti-gaypop..Weh..kalau muka macho mengalahkan aaron aziz sekalipun kalau korang fanatik dengan kpop dan korang gay..aku dengan yakinnya melabelkan korang 'lelaki paling hanco di dunia azkhir zaman ini!!!'

Ini ja yang mampu aku senaraikan buat setakat nie..banyak lagi kriteria lain yang boleh dijadikan kayu ukur lelaki macho nie..

Sekian, terima kasihla kalau baca entry merepek aku nie. Korang memang macho la...!!^^

No comments: