Peminat Tomyam

September 19, 2012

Kau Dah Ada Pakwe Ke?

"Kau Dah Ada Pakwe Ke?"

Tanya seorang perempuan yang lebih tua dari aku.

Amboii..
Soalan tu macam poyo je?

Bajet la kan kalau aku jawab "Asal lak takda?"

Tapi lagi bajet untuk jawab soalan yang ditanya sebelum soalan di atas tu. Taw ke soalan apa?

"Kau bila nak kahwin?"

Amboooiiiiii...
Awatnya dah desperate sangat ke aku nak kalut-kalut kahwin di usia muda remaja (sangattt) sekarang ni? Dah tak da masa depan lain ke nak fikir? dan yang penting dah banyak duit berjuta-juta ke dalam simpanan???!! Hak hak hak =D

Tu soalan asas kepada wanita-wanita yang berumur 20-an dan muslimah (sangatttt) macam aku ni kan..

Aku dah lali la soalan macam tu..Akibat dah terrrbiasa gilerr dengan soalan macam tu. Aku dah ada skrip jawapan untuk aku jawab kalau disoal "Bila kau nak kahwin?" 

Cadangan jawapan (sila jawab mengikut masa, keadaan dan siapa yang bertanya)
1. Kalau perempuan bujang tanya
Jawapan : Kau sibuk tanya aku, kau tu bila?

2. Kalau lelaki bujang tanya
Jawapan : Asal kau nak masuk meminang aku ke?

3. Kalau perempuan sebaya mak kita atau tua tanya
Jawapan : Makcik, jangan risau nanti saya jemput makcik sekali ok.

4. Kalau lelaki dah berkahwin tanya
Jawapan : Maafla, kalau saya taknak kahwin sampai tua pun, saya tak nak jadi bini no 2/3/4 kau. So kau kisah?

5. Kalau bakal mak mertua tanya
Jawapan : Esok pun boleh makcik..woha!

Tapi jawapan aku yang paling senang dan relevan untuk semua keadaan, semua tempat dan semua golongan ialah:

"Sukahati aku la nak kahwin bila pun. Problem?"

Hahahahaha.

Eh..agak kuranghajaq la jawapan camtu. oklah aku bagi jawapan sopan lagi santun untuk korang jawab.

"Kalau Allah dah tetap lelaki tu jodoh kita, macam tu rezeki kita, bila masa kita akan kahwin, akan sampailah masanya, toksah dok kalut benda yang tak pasti".

Kan..sopan sangattttt kan...muliaa gitewww...Grrrr...

Kan..sure lepas-lepas tu depa tak kan tanya dah..

Tapi berbalik kepada soalan di tajuk entry ni " Kau Dah Ada Pakwe Ke", soalan ni kalau orang tanya aku, aku selalu main psiko ngan orang tu balik. Aku akan suruh dia teka pulak, aku ni ada pakwe ke tak..

Bagi situasi ni, ni jawapan perempuan tu kat aku.

"Errmmm..tahla hang ni nampak gengster. slumber ja..Kau mesti takdak pakwe kan?"

WHAT??
 tak baik auww tuduh orang gengster...OMG!

Aku yang sopan lagi tawaduk ni beliau kata gengsterr...Grrrrr....
Ok..ok fine (gaya shuib Sepah)..

Terus berlalu dengan gaya jalan ala-ala samseng kampung dusun.

Betulke aku gengster? Aku kaki pukul? Next entry aku cerita sebab apa gelaran aku dapat kejam camtu sekali..hukhukhuk..


1 comment:

Anonymous said...

mane leh... ekau jalan kengkang, nampak mcm key ell gengster... rendek sikit bro...
woha